Etkili Öğrenme Yolları

27.04.2023 112

 

 

ETKİLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ

 

Başarılı olmak için çok çalışmak tek başına yeterli olmayabilir. Çok çalıştıkları halde, etkili ders çalışma yöntemlerini kullanmamaları  nedeniyle istediği sonuca ulaşamayan pek çok öğrenci vardır. Bu nedenle, öğrencilerin çalışırken etkili öğrenme konusunda bazı temel ilke ve yöntemler hakkında bilgi edinmeleri, başarıyı artırmada yardımcı  olacaktır.

 Okulumuz rehberlik servisi etkili öğrenme yöntemleri ile ilgili olarak öğrencilerimize aşağıdaki başlıklarla ilgili eğitim vermiştir.

 •    Nasılöğreniyoruz

 •    Hafıza vetekrarlama

 •    Motivasyon

 •    Çeşitli öğrenmetutumları

 •    Olumlu düşünmenin ders çalışmayaetkisi

 •    Nasıl dersçalışılmalı

 •    Ders çalışma planıyapma

 •    Çalışma mekanınoluşturulması

 •    Etkili okuma, dinleme ve not alma

 

          NASIL ÖĞRENİYORUZ

 Öğrenme, bilgiyi algılama, kaydetme, hatırlama ve kullanma sürecidir

 •        Öğrenme sürecinde, duyu organları - kısa süreli hafıza - uzun süreli hafıza arasında sıkı bir ilişkivardır.

 •        Yeni bilgiler (dışarıdan gelen her türlü mesaj) duyu organları yoluyla fark edilir ve kısa süreli hafızayaaktarılır.

 •        Kısa süreli hafızadaki bilgilerden tekrar edilmeyenler unutulur. Tekrar edilenler ise uzun süreli hafızaya saklanmak üzere kaydedilir.

 •        Bu bilgiler belli bir zaman dilimi geçtikten sonra hatırlanabiliyorsa, o bilgilere ilişkin soru sorulduğunda doğru cevap verilebiliyorsa, öğrenme gerçekleşmişdemektir.

  

HAFIZA VE TEKRARLAMA

 Hatırlamayı güçlendirmek için aşağıda belirtilen aralıklarla tekrar yapmak faydalı olur.

 Aynı gün: Öğrenilenler, aynı gün içinde tekrar edilmelidir.

 24 saat sonra: Araştırmalar tekrar edilmeyen bilginin büyük bir kısmının 24 saat sonra unutulduğunu göstermektedir. Bu nedenle, öğrenilen bilgiler, 24 saat sonra kısa bir tekrarla gözdengeçirilmelidir.

 Bir hafta ve bir ay sonra: Küçük bir tekrar, bir hafta ve bir ay sonunda yapılırsa bilgiler uzun süreli hafızaya kaydedilmişolur.

 MOTİVASYON ve ÇEŞİTLİ ÖĞRENME TUTUMLARI

 Öğrenmeye karşı istek ve olumlu tutum, motivasyonu(güdülenmeyi) artıran etkenlerin başında yer almaktadır

 Öğrenmeye karşı tutumun olumlu olmaması halinde, bu durumun değişmesi yönünde çalışmalar yapılmasıgerekmektedir

 Öğrenmeye Karşi Olumsuztutumlarinizi Nasil Değiştirebilirsiniz?

 •     Motivasyonun en iyi kaynağı bireyinkendisidir.

 •     Kendi kendinize bir takım motivasyon kaynakları oluşturabilirsiniz. Bu kaynaklar hem kendi içinizde hem de dışarıdamevcuttur.

 •     Her şeyden önce okulda öğrendiklerinizi sizin için anlamlı ve değerli kılmayaçalışın.

 •     Her türlü dersi çalışırken, bu çabanızın gelecekteki başarı ve mutluluğunuzla yakından ilişkili olduğunudüşünün.

 •     Sıkıcı bulduğunuz derslerin dahi gelecekte gerçekleştirmek istediğiniz hedeflere ulaşmada bir etkisi olduğunu kabul ederseniz, o dersleri çalışma isteğinizartacaktır.

 •     Ders çalışmayı başarılması gereken bir iş ya da çözülmesi gereken bir problem olarak görürseniz, ders çalışmak sizin için daha zevkli bir hale gelebilir. Böylelikle, zamanla ders çalışmanın yani öğrenmenin doyum sağlayıcı bir etkinlik olduğunu düşünmeniz mümkünolacaktır.

 •     Kısaca, motivasyon artırmada en önemli etken, ders çalışmaya yönelik düşüncelerinizi olumsuzdan olumluya doğru değiştirmenizolacaktır.

 •     Her şeye rağmen öğrenmeye karşı tutumunuzu olumlu yönde geliştirmekte zorlanıyorsanız, öğretmenlerinizden, okul rehber öğretmen/psikolojik danışmanından ve ailenizden yardım isteyebilirsiniz. Sizin çabanız, başkalarından alacağınız bu yardımla birleşince başarınızı artırmamanız için bir nedenkalmaz.

  

NASIL DERS ÇALIŞMALI?

 •        Çalışma yerinizibelirleyin.

 •        Ne çalışacağınızıplanlayın.

 •        Çalışma zamanınızı 40-50 dakika ilesınırlayın.

 •        40-50 dakika sonundakısasüreli molalarverin.

 •        Bütün-parça-bütün düzeniyleçalışın.

  

NEYİN NE ZAMAN ÇALIŞILACAĞININ PLANLANMASI (PROGRAM YAPMAK

 Önceden hazırlanan program aşağıdaki faydaları sağlar:

 •   Zamanın etkili şekildekullanılması

 •   Neye, nereden başlanacağına kararverilmesi

 •   Ne zaman dinlenip ne zaman çalışılacağınınplanlanması

 •   Güven ve motivasyonunartması

27-04-202327-04-202327-04-202327-04-2023


Öğrencilerimizin motivasyonunu artırmak amacıyla 12 Nisan Çarşamba günü Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Alanya RAM, Alanya Ticaret ve Sanayi Odasının katkılarıyla ilçemize gelen Sayın Süleyman BELEDİOĞLU ’nun “Motivasyon Ve Sınav Başarısının Beyin Temelli Kuralları” seminerine öğrencilerimizle birlikte katılım sağladık.

 

27-04-202327-04-202327-04-2023